SYSTRARNA C.

Ja, det ÄR roligt att leva med ungtikarna "Coco" och "Cruella". Även om Cruella öppnar alla grindar och blandar hundarna, om man inte passar på att låsa och stänga ordentligt.
Grinden har en kedja som gör att den inte går upp. Men igår smet en liten Dvärgschnautzer ut. Grinden var lite öppen, men hölls ihop av kedjan. Men nere i ena kanten, var öppningen stor nog för att släppa ut "Egon".

Jag skulle ta in hundarna, då saknades Egon........ Hemsk känsla man får. VAR ÄR HAN?
Det går som en kall kåre utmed ryggraden.
Jag rusar ut och letar överallt. Jag bor nära en stor väg.

Just då, kommer han skuttande i det höga gräset. PHU!
Det finns ingen underbarare känsla, än när man hittar en bortsprungen hund.

Men Cruella behöver inte roa mig med detta. Det finns lugnare sätt att roa en hundägare än att släppa ut hundarna på vägen.

Igår skulle hon få åka med o hälsa på min pappa. men han var inte hemma. Så kräktes hon i bilen istället.
Hon gillar inte att åka Volvo.  Man kan säga att vi inte synkar riktigt med varandra.

Imorse var Cruella för hemsk mot alla hundarna. Hon klättrade på Xis rygg och bet henne i nacken, hon bet sig fast i halskragen på Tyre. Till sist fick de vuxna hundarna gå in.

Så var bara systrarna ute och lekte............
Hm, lekte är kanske inte rätt ord. 
Cruella var för jävlig, så Coco hoppade i ån.
Då låg Cruella på stranden med ståndskall. Så Coco kunde inte komma upp ur vattnet.

Vem vill leka med Cruella, den grymma?
Tur att husse älskar sin hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0