BILDER FRÅN MIN FINLANDSRESA.

BIS-vinnaren på Tervakoski-utställningen 2010:

Hofmachers Inning BIS Tervakoski 2010.
HOFMACHERS  INNING.
Hon blev även Världsvinnare på WDS i Herning.
GRATTIS!





Jag blev väl mottagen i Finland av Carita och Bror Kempe, Crezidahofs kennel.
Jag har känt Carita sedan jag var 16 år. Hon har haft många fina Hoffar genom åren.
Nu äger hon LINTROLLETS BALALAIKA.
Dom har även en mycket trevlig hanhund från England.
PINES TRUMPET VOLUNTARY, kallas "Blackie".



Han var med på utställningen. Så jag fick äran att visa upp honom i ringen.
Tyvärr ville han så gärna gå tillbaka till matte.
Så jag kunde inte visa upp honom på bästa sätt.
Vi fick ändå ett rött band, men fick inte deltaga i konkurrensen.

Jag övernattade hos dom, så jag kunde hälsa på "Bella", som Balalaika kallas.
Hon var mycket lik de övriga i B-kullen.
Kanske lite korthårigare?
Glad och trevlig var hon. Men även en bestämd Hoffe-fröken.






Här bor Balalaika.


"Blackie" och "Bella".


Dom har 1 Ha tomt att leka på. Dom leker jättefint ihop.


"Blackie" visar upp sin fina sida.

Tack för att jag fick bo hos er.  Vi ses nästa år igen!

Kommentarer
Postat av: Blixtra och Tina

Så roligt att se Blixtras syster :)

2010-08-08 @ 17:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0