VALPKURS!

Ikväll var det dax igen. Dels gillar jag INTE att åka bil, sen är jag MYCKET TRÖTT.
Jag lever ett ganska intensivt liv här på kenneln. Med mina vilda systrar.
VI RÖJER! Kan man säga.

Så när klockan är 18.00 vill jag äta och sussa. Då stoppas jag in i bilen.
Skjutsas iväg till en mörk och blöt plats. Där jag ska va gla och älska att träna m Husse.
NEJ, fy!

Det tar en halvtimme innan illamåendet går över.
Då tinar jag långsamt upp.
Då uppskattar jag en liten godbit från Husse.
Då kommer jag glatt skuttande på inkallning.
DÅ BRUKAR KURSEN VA SLUT.

Jag förstår inte riktigt det här?

Kommentarer
Postat av: Celine

Ja, jag fick också ett bakslag sist på kursen. Först skulle vi leta godis i barken på ett träd men jag ville hellre spåra vart instruktören hade gått vidare. Sedan efter en strålande inkallning var det dags att fika. Tidigare har vi valpar fått suttit i bilarna då och jag tycker inte om det så när matte har hämtat mig har jag varit dödstrött och somnat snällt på teorin. Nu fick vi följa med in på en gång, vilket innebar att jag blev utkörd på teorin efter att bl a försökt väcka de andra valparna med "sork-hopp". Hallå, vad är det för en kurs där man sover?! Dessutom trodde instruktören att jag var övertrött, ha, jag?! Idag har jag och matte hjälpt till i en hage i två timmar! Vet ni hur mycket hästskit man hinner trycka i sig på två timmar?! Mums, jag åt även hösilage och pellets. Matte tyckte att jag luktade som en hel gödselstack i bilen på väg hem. Vilka kompisar de är de där hästarna...

2010-04-10 @ 21:39:41
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Heja CELINE! Visst är hästarna underbara. Iallafall allt dom lämnar efter sig........MUMS! Kram från systrarna C.

2010-04-10 @ 22:01:54
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0