GOTLAND.........

Jag skulle ju ha semester i tre dagar. Det är inte helt lätt att hitta någon som kan sköta hela skutan = LINTROLLETS KENNEL.

Efter en lång o hård vinter. Längtade jag efter att sitta vid havet med bara 2 egna hundar och bara njuta.
Vi (jag och min syster "Mackie") kom dit kl 02.00 på natten mellan torsdag o fredag.
Vi hade hört att en RÅTTA skulle ha gästspelat lite i stugan.
L I T E ?

Han hade haft Party hela vintern. Ätit upp en skumgummimadrass. Gnagt STORA hål i inredningen, i väggarna, i taket. Ja, stugan ser nästan ut som en Schweizerost.

Där skulle vi sova.  Dessutom var det svinkallt. Vi sov hjälpligt den natten i våra sovsäckar.
Fredagmorgon = storstädning!
Då har röret till vattnet frusit sönder. = Hämta vatten i dunkar.
Nästa problem = Stopp i dammsugaren!
Till sist fick vi vatten att värma. Fungerande dammsugare, och fejade till klockan 16.00. PHU!

Nästa dag njöt vi faktiskt. Ända till kvällen. När vi hörde att råttan sprang i väggarna och gnagde på inredningen igen!

Ut i en liten utkyld stuga. Vi flydde faktiskt. Jäkla fegis-Tinka!
Men jag vill inte vakna av en råtta som gnager på mina tår........

Stugan var full med utemöbler som vi fick bära ut kl 22.00 på natten.
Så ännu en natt i sovsäcken i en svinkall säng.
Nästa dag mer städning. Jag laddade mobilen med billaddaren......
Bara en timme.
Tror ni inte att batteriet var dött, när vi skulle åka till båten?
JODÅ?

Varför skulle hemresan gå smidigt när allt annat hade tokat sig?
Min kusin fick komma med startkablar för att få igång bilen.
Så kom vi äntligen hem.
Om ni undrar varför jag är grinigare än vanligt??????
Så vet ni varför.

Jag hann faktiskt med tre fina spår med Äventyr,  fåglarna kvittrade och Coco skötte sig utmärkt.
Så lite glad kan jag väl va?




Tinka, Coco och Äventyr.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh härliga Gotland!!! Vad jag längtar dit!! Men...gärna råttfritt då ;)

2010-04-27 @ 16:10:09
Postat av: Pia

Fina bilder i alla fall!!! ;-)

2010-04-27 @ 16:20:43
Postat av: Jessica

Hej! Har ju följt dig och dina olika bloggar i flera år nu och det är då alltid lika roligt att läsa! Ta med en katt nästa gång ;) Mvh Jessica

2010-04-28 @ 22:13:23
URL: http://www.zigurd.filosoferar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0