ÄNDRADE PLANER, IGEN!

Tyvärr kunde inte Micke ta sig an COCA COLA, som det var tänkt.
Så nu står jag här igen, med tre vilda C-systrar.
Varav 2 är till salu! Till rätt peson, vill säga.

Vad jag INTE förstår är att det ska vara så svårt att få tag lämpliga köpare till mina valpar.
Jag driver en seriös kennel sedan snart 30 år tillbaka. Vi dokumenterar och utvärderar allt vi föder upp.
Vi tar lärdom av misstagen och försöker göra ett gott och genomtänkt avelsarbete.

Mamman till dessa valpar, LILLA X,  har en ovanligt väldokumenterad förärvning.
Hon har fått 37 valpar. Av dessa är 23 röntgade,  ALLA är HD-fria!
21 har deltagit på MH. ALLA är skottfasta och med bra MH-resultat.
14 har deltatig på MT, av dessa är 10 KORADE!

Men folk köper Hovawart från andra kennlar.
Där behöver inte tikarna ha några meriter.
Där kan man göra MH, EFTER parning, i strid med SKK´s bestämmelser.
Där kan tiken ha lämnat både skottberörda och ängstliga avkommor.
Men dom får ändå sälja sina valpar.

Jag förstår inte hur folk tänker??????
Eller kan valpköpare inte läsa innantill?

Ett gott råd: Gå in på SKK´s HUNDDATA och läs!
Köp inte "grisen i säcken"!

Kommentarer
Postat av: TinaAzzar&Tarzan

Men ska inte Coco stanna heller? Vad synd =(

2010-04-14 @ 13:05:30
URL: http://www.hovawarttazzar.se
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Jag vet ingenting just för tillfället. Men 3 valpar mår INTE bra av att bo i samma hem! Så det beror på vem som dyker upp, om det gör det någon gång.

Som uppfödare får man inte bli för kär i sina valpar......

2010-04-14 @ 14:42:52
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/
Postat av: Fredrik Engström

Synd att man inte har tid med en tredje hoffe. Valparna i C-kullen är ju så mysiga. Hoppas att det löser sig.

2010-04-14 @ 15:12:10
Postat av: Viveka

Hej Tinka,jag blir sååå glad när jag ser hur seriös du är med din uppfödning. Vet hur svårt det är att få tag på en "bra" hoffe, både vad det gäller mentaliteten och hälsan.



Hälsningar från mig som fällde en tår när jag såg korningen i Täby i höstas. Krister (gubben min)va domare.



2010-04-15 @ 21:53:11
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Tack Viveka!

För dina värmande ord. Det var Ökenblommas fantastiska Korning som vi fällde glädjetårar av att se. Nu är 5 KORADE, av 6 testade, i den kullen.

Jag ska fortsätta kämpa för Hoffen som BRUKSHUND!

2010-04-16 @ 09:33:52
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0