ÄLSKADE VALPAR.

Ja, nu är ju C-kullen i hamn. Det känns som att alla är älskade i sina nya hem.
Dom gör livet lagom innehållsrikt och omvälvande där dom bor. Ingen Hoffevalp lämnar sin nya familj oberörd.
Man blir liksom uppsslukad av de små.

Så små de är, gör dom ändå ett väldigt avtryck i ens liv.
Jag vet.

Jag, som just nu har 2 stycken underbara "tjejer" i livet.
Dom märks, syns och gör att man måste tänka till.

Inte springa ifrån bordet, jag ska bara...... Det lär dom en snabbt av med.
"Gå du bara så dukar vi av".

Inte ställa blomkrukorna i DET föstret, då får man sopa golvet.
"Vi har haft kul! Jord är gott."

Inte lämna pappershögar för nära kanten på bordet.
Då är inte HUNDSPORT och BRUKSHUNDEN hel efteråt.
"Vi har läst tidningen. Papper är också gott!"

Inte hänga kläderna på den stolen.
Då är dom inte rena efter deras lek.

Hur som helst: JAG KANSKE LÄR MIG STÄDA PÅ KUPPEN!
Hoffar lär oss en massa nyttiga saker.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth och Cajsa

Hade glömt hur det var att ha valp men Cajsa har påmint mig ordentligt. Snor åt sig allt hon når upp till.

2010-04-21 @ 13:06:26
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Dom når låååångt! Mycket längre än man tror, eller hur? Hoppas allt är väl med dig och Cajsa.

2010-04-21 @ 19:19:05
URL: http://www.lintrollets.se
Postat av: Fredrik Engström

När man tror att man kan allt ska man skaffa sig en hoffevalp. Då får man lära sig lika mycket till :-)

2010-04-21 @ 22:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0