SÅ NÖJD!

I torsdags åkte jag hem till Lizette för att träna Huliganerna.
Spåren var redan utlagda. Så vi åkte genast till skogen. Honung gick på sitt spår med god fart och mycket noggrann och hon hittade alla 8 föremålen. Hon följer i spårkärnan och gör fantastiska vinklar.  Mitt i spåret fick hon nos oå något vilt. Då slog hon lite och stod och vindade in dom prdentligt. Men hon tog upp spåret igen och ökade farten efteråt. 
 
Hon har inte gått många skogsspår i sitt liv. Så jag hoppas och tror att farten och motivationen ska öka om hon får lite spårkondition och vana att spåra i de här vilttäta skogarna.
 
HIBISKUS spårar också väldigt noga och gör fina vinklar. Men han slarvar lite med apporterna. Vi ska öka hans lust på pinnarna.
Bara att träna vidare. Lizette ska öka lusten på pinnarna hemma i köket.
 
Sen körde vi lång budföring. Hej vad det gick undan! Där är Hibiskus mer motiverad. Honung måste öka farten och motivationen. 
 
Därefter åkte vi hem och käkade en supergod lunch. Tack Lizette!
 
Sen uppletande "a la Pia Nilsson". Tack för tips och råd när jag hälsade på hos dig. 
 
Vi avslutade med avlämnande av apport-träning.
Så hade plötsligt 6 timmar gått.  Tiden flyger iväg när man har skoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0