MYCKET HAR HÄNT.....

Den 20/12 fyllde CRUELLA och C-kullen 5 år. Samma dag körde jag upp till Stockholm för att fira jul med familjen.
 
Jag visste att LILLA X var sjuk. Men jag hoppades att det inte skulle vara dags att ta farväl riktigt än. Men när jag kom hem insåg jag hur sjuk hon var. Hon kunde inte äta själv. Utan Benny handmatade henne.  Men hon fick inte behålla någon mat. Blicken var inåtvänd och benen vek sig för henne. Den 22/12 fick hon somna in. Troligtvis hade cancern hon opererades för 2012 spridit sig till magen.
 
 
 
En hjältinna har lämnat oss.  Tomrummet är oändligt. Men hon har ju lämnat fantastiska barn och barnbarn. Vi får glädja oss över alla hennes fina avkommor istället för att sörja.
 
TACK  "XI "  för allt du gav.
---------------------------
 
 
IZOR får bo i Stockholm. I väntan på ett nytt hem. Det finns bättre möjligheter på kenneln att ta hand om honom. Så om någon är intresserad av en underbar "nallebjörn" på 7 mån. Välväxt, Snygg i kroppen,  härligt samarbetsvillig och pigg på nya uppgifter i livet. Så hör av er till mig eller Benny, så berättar vi mer.
 
-----------------------------------
 
Vad hände mer?  De roliga nyheterna finns på knappen NYHETER.
 
Men Fnittra blev biten av en kopplad rottweiler. Det var inte roligt!
En dag var vi i skogen med Izor, Ättika och Fnittra på en härlig promenad. Dom lekte så fint ihop.
 
Nästa dag låg Stackars FNITTRA på Bagarmossrns Djursjukhus med bitskador. Så tråkigt. Men hur kan någon människa låta en kopplad hund komma fram och bita en annan hund? Jävligt klantigt. 
Jag har inte hört hur det gick för henne. Men hoppas att det inte blev så allvarligt.
 
Ja, det var en händelserik jul. Med både sorger och glädjeämnen.  Nu är jag tillbaka i Skåne och ska snart ultraljuda Cruellas mage. Hoppas det finns en hel hög med nya Lintroll där.
 
.

Kommentarer
Postat av: Tina Tarzan och Zia

Vad sorgligt att läsa om Lilla X 😢
Man vänjer sig aldrig!
Lycka till och hoppas det blir många valpar i nya kullen.

2015-01-03 @ 06:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0