ZODA OCH DIS PÅ BESÖK.

Igår kom DIS och hälsade på. Visst, ZODA var också med. Hon bor ju i samma familj. Men DIS tilldrog sig förstås mitt största intresse. Eftersom hon är ung, utvecklas snabbt, och jag inte har träffat henne sedan i maj.











Visst är hon fin?

Hon drog in som en virvelvind på gården. Först tränade vi lite. Sen gick vi ut i skogen.
Cruella fick följa med.

Hon som alltid dansar runt våra vuxna hundar, aldrig springer iväg själv.
Hon tog nu täten med lilla DIS i släptåg och bara försökte nosa efter vilt.
Man slutar aldrig att förvåna sig.
Hon var som helt förbytt, när hon fick en "lärjunge".
HÄR SKA JAGAS!

Jag fick bråka lite på Cruella, och tala om att HIT betyder HIT!
Oj, vilka fina inkallningar jag fick till efteråt.

DIS gjorde som dom flesta i släkten (utom mamma ÄLLIE), badade i varje pöl som fanns i skogen.
Det var en härlig höstpromenad.
Hemma igen, lekte vi lite dragkamp:






Här är matte Sussie i full dans med DIS.

Sen kom ULLA förbi, för att lämna ÄLLIE i min ömma vård. Ulla ska ha semester i Portugal.
Hon ville naturligtvis träffa "barnbarnet" DIS. Hon fick ta på sig en smutsig tröja över sina reskläder.
För DIS hälsar med HELA KROPPEN.


Här kommer hon.....


Så här hälsar hon.......


Så här ska man hälsa, tycks Ulla säga.


Så ja, bra där.....


Då studsar hon igen.

Tack Sussie, för att du kom förbi med dina fina hundar. Det var kul att se att alla gick så bra ihop.
CRUELLA och DIS blev riktiga kompisar.


DIS och CRUELLA.


Här står ZODA och CRUELLA och dricker ur samma vattenskål.
När DIS skulle dricka, badade hon framfötterna samtidigt.
Den skålen är lite för liten, för bad.

Fredagen den 14/10 hade vi följande HOFFAR i huset:
LILLA X, ÄVENTYR, ÄLLIE, ÄTTIKA + 3 valpar, ZODA, DIS och CRUELLA DE VIL.
Det kan man kalla fullt hus.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0