HUNDJAKT.

I förrgår sms´ade Linda och berättade att hennes lilla Jack Russel "Indra" hade varit försvunnen i 6 TIMMAR!
Hon hade smitit kl 14.00 och jag fick veta det vid 8-tiden på kvällen.......


Här är en bild på Indra när hon hänger med "gänget". Xi, Tyre och Kalle.

Men den här dagen hade hon gett sig iväg på egna äventyr......
Det är så hemskt att sakna en hund.

Först gick vi och letade, med LILLA X och ÄTTIKA som sökhundar, men dom lekte mest med varandra. Runt omkring på vägarna och i skogen. En gång tyckte jag att jag hörde hennes ettriga terrier-skall. Men ingen Indra. Det var ändå en fin sommarkväll. Jag "hittade" alla möjliga djur. Men ingen liten vit hund.
Två riktigt keliga katter fanns mitt i skogen? En skällande råbock och en STOR ÄLG! Han stod bara still och glodde på oss 50 m bort. Usch, vad vi har mycket älgar här i området.......

Sen tog vi bilen och körde runt på alla grusvägarna i trakten.
Då fick vi ett samtal på mobilen.
Att hon hade synts på Jägarvägen. HURRA!

Vi for dit. Där stod en tjej med en liten dvärgschnautzervalp i koppel. Hon hade sett en liten vit hund komma med nosen i backen, småskällande (drivande?) efter ett rådjurspar som lugnt strosade över vägen.
VA! Jagar hon. Hon är 9 år och har aldrig brytt sig om något vilt.
Hon brukar bara smita efter MAT! Som är Indras stora passion här i livet.
Vi ropade, letade och ropade igen.

Skymningen kom, och med den MYGGORNA, stora som bombplan.
Indra är en skygg hund, som aldrig har gillat mig. Att hon skulle komma när jag ropar är väldigt otroligt.
Så jag kände att jag inte kunde göra mer.
Alla gav upp jakten och gick hem till sig.

VAR VAR INDRA?
Kl 01.30 kom hon hem. Satt utanför sitt hem och skällde uppfodrande. SLÄPP IN MIG!
I nästan 12 timmar var hon borta! Sagan fick ett lyckligt slut. Men det är otäckt med ovissheten.
JÄKLA INDRA!

Kommentarer
Postat av: Marta

Skönt att höra att hon kom till rätta Indra! Hälsa Linda från mig...

2011-07-10 @ 22:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0