COCO-BESÖK.

Idag kom min syster hit. Det är hon som har COCO CHANEL. Hon har verkligen hamnat på rätt plats i livet.
Hon bor i Skarpnäck.
Men att hon är till så stor glädje för min syster och svåger.
Det gör mig alldeles lycklig.

Vad nöjd man blir som uppfödare när valpköparna verkligen ÄLSKAR sin hund.
Dom tycker att hon är ett underverk. Hi, hi
Hon är så KLOK, så SNÄLL, så GLAD, så INTELLIGENT, så UNDERBAR!

Ja, att dom gillar henne kan ingen ta fel på. Dessutom älskar hon sin nya matte och husse tillbaka.
Men Coco är ju alltid glad och hjärtlig.

Det är liksom inte lika ömma känslor hos hennes syster, CRUELLA DE VIL.
Dom möttes i grindhålet. Coco jättelycklig. Cruella stel och spänd, tryckte hon sitt huvud över Cocos rygg.
Bägge stelnade lite. Men dom är ju snälla C-hundarna. Så viftade svansarna och dom lekte liiiite grann.
Men Cruella fortsatte att dominera. Mitt i den spända gladyran for DOCKA omkring och tyckte livet var härligt.

Så jag skilde på systrarna. För att det inte skulle hetta till ordentligt. Cruella löper ju också för första gången.
Stora damen.

Så gick vi på en härlig sväng i skogen med Xi, Tyre och Coco.
På hemvägen mötte vi en polisbil. Plötsligt stannade den,  och vevade ner rutan........

Vad har jag gjort nu? Tänker man ju alltid.
Men dom ville bara fråga vad den där stora ( = Tyre), var för ras?
"E de en Berner Sennen?"

Ha, ha, ha! Nej det är SAMMA RAS alla tre. HOVAWART!  Den där lilla, sotiga tiken är mamma till de andra två.
"Jaha", sa poliserna och åkte vidare.

Annars har det inte hänt så mycket idag.
Cruella har förstås öppnat en grind, men bara för att visa att hon kan.
Hon kan öppna dörrarna också. Det är inte så bra, särskilt nu när hon löper.
Annars är hon mest lektant till Docka. Dom är så roliga tillsammmans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0