HEKTISK TID.....

Ja, nu går det undan. Först lever valpkullen i stilla ro. Vid 3 veckor börjar det hända saker.
Sen går det allt snabbare, för varje dag. NU är det verkligen "högtryck"!

Imorgon är valparna 7 veckor! Nu ska dom avmaskas tre dagar i rad, med Axilur.

Idag vägde vi dom. Jag tog min djupa shoppingbag. Sänkte ner valpen och försökte avläsa hö-vågen.
Men snabb som en iller var lilla Fnittra. Upp kom hon, ur djupet och försökte kasta sig ur väskan hon hängde i.

Som tur var, var både Linda och Andreas (ÄTTIKAS familj) här, och kunde hjälpa mig.
Med gemensamma krafter lyckades vi till sist väga och avmaska allihop.

Dom försöker minsann spotta ut de beska pillret och svälja skinkbiten. Men mig lurar dom inte.
En var på väg tillbaka till valphagen. När han hostade till, och upp ur halsen flög både en bit skinka och tabletten.
Men det upptäckte Linda. Så fick vi göra om proceduren. Phu!
I morgon slipper vi vägningen.

Det ÄR en väldigt jämn kull. Dom vägde mellan 5 och 5,6 kg allihop.

Sen ska dom Valptestas, Chipmärkas, vaccineras och veterinärbesiktigas. Det är bråda dagar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0