LIVET MED DOCKA OCH DAGG.

Ja, nu har alla "fåglar flygit ur boet" utom DAGG och DOCKA.
Det är två riktiga busungar. Fulla av glada upptåg.

Om jag sköter mig, så är dom nästan rumsrena.
Men om jag missar, så får jag skylla mig själv, och skura golven.
Golven är aldrig så rena som när vi har småvalpar hemma.

Dom vill väldigt gärna UT för att göra ifrån sig. Dessutom ÄLSKAR dom snön.
Att hoppa i, att gräva i, att springa i och att äta! MUMS, snö är gott!

Idag var dom i köket. Jag försökte sitta ifred på övervåningen och skriva det här inlägget......
Då hör jag att dom knaprar på något, och river i papper.

Jag måste se vad dom har hittat på.
Dom har dragit ner julduken från bordet. Hittat husses glasögon. Gott att knapra på.
Dessutom HADE jag några viktiga papper, som nu är konfetti.
Men med lite tejp, så fixar man allt.

In i valplådan med er, dax för vila.
Det tycker inte Dagg och Docka.
Dom har rejäla stämmor för att vara så små. Dom YYYYLAR i kör.
Sen somnar dom snällt.

Nästa gång dom är i köket försöker jag göra lite nytta.
Samtidigt som jag leker med valparna och torkar kiss dessemellan.
Jag ska fylla diskmaskinen. Snabba som vinden är dom.
Hoppar upp på luckan som är nerfälld. Hittar bestick-korgen.

Jag hinner ställa in några koppar, tänker jag.
Vips, Har Docka stulit en smörkniv (tror jag) och springer iväg.
Jakten går kors o tvärs igenom köket. Docka först med kniven i mun. NU SER JAG ATT DET ÄR EN VASS KNIV!
Dagg springer efter och försöker genskjuta syrran. Som fintar bort henne.......
Jakten går vidare. Nu med Tinka i full fart genom köket.

Till sist tränger jag in Docka i ett hörn. Så jag kan få tag på kniven, PHU!
Varför förstör jag alla roliga lekar?
Tinka = surtant!


Kommentarer
Postat av: Lena m Zingo

Du är helt underbar, Tinka. Skönt att få sig ett skratt så här efter lunch på jobbet

2011-01-04 @ 13:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0