HUR GÅR DET??????

Ja, det har varit en orolig vecka.
Fram tills förra inlägget så var allt så bra. Men den valpen jag hade skrattat åt, för att han var så fet.
Jag kallade honom "Budda".

Det var inte lika roligt, när jag märkte han han var otroligt platt i bröstkorgen.
Jag som alltid oroar mig för mina "barn". Kunde inte riktigt njuta av valparnas utveckling.
Jag bara pysslade och kände på den valpen.

Han kom verkligen inte upp på framfötterna!

De två andra började kava omkring, leka med vandra och pröva sina färdigheter.
Den tredje bara låg, platt som en pannkaka.

Jag läste allt jag kunde hitta om "Flat chest". Det är vanligare bland katter......
Hade jag en katt bland hermelinerna?

Nu under helgen har han gjort fantastiska framsteg!
Han har kommit upp på frambenen och börjat gå.
HEJA BUDDA!

Visst får man vara lite sen, bara det går framåt med utvecklingen.

Nu i kväll har jag pratat med min underbara veterinär. LILLEMOR WODMAR. Hennes fina storpudel, var också "Flat Chest", från början.
Det dröjde 4 veckor innan han kom upp på frambenen. Men han blev lika välutvecklad som sina syskon.

Det gav mig gott hopp.

Valparna är verkligen underbara. Kraftiga, med rejäla skallar. Tänderna börjar komma, och den svarta hanen har kravlat över lådans kant flera gånger redan. På onsdag är dom 3 veckor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0