OJ, VAD VI TRÄNAR.......

Nej, så mycket träning blir det väl inte. När jag varje dag har 3 valpar (4 med Collie-valpen, som är här varje dag), att socialicera och umgås med. 
Focus blir då att träna rumsrenhet, umgänge, kloklippning och koppel. Så det inte blir ett rövargäng. Med värstingar, som lever utan styrning.
Idag tog jag mig i kragen, och koppeltränade Coca Cola och Cruella De Vil.

Coca Cola far ju omkring som en riktig "gängledare" när hon är ihop med dom andra.
Men ensam, då var hon inte så kaxig........

"NEJ! Jag följer INTE dig, om du sätter det där fåniga bandet om min hals".
Hon tvärvägrade. Hon satt på sin ändalykt och rörde sig inte ur fläcken.
Släppte jag kopplet och gick i förväg. Så rusade hon ikapp mig.
Jag tog kopplet och samma procedur upprepades. Utan att hålla i, följer jag villigt.
Men med milt tvång: GÅR JAG INTE!
Hon är nog en dam med mycket bestämda åsikter om det mesta.

På eftermiddagen provade jag igen. Då hoppade hon 2-bent bredvid mig.
Som ett klängit barn, "bära, bära".
Jag kunde knappt gå,  för att hon klistrade vid mitt vänstra ben.
Väldigt förig, måste jag säga.
Jag fortsätter jobba med Coca Cola. Hon får vara ensam med mig långa stunder.
För att inte bli störst, bäst och vackrast i gänget.
Hon måste lära sig stå på egna ben. 

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, vi håller tummarna för att det finns några som är sugna på de bästa valparna ;)



Kramar från "farmor" och pappa Heros

2010-03-11 @ 22:10:47
URL: http://bebisprutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0