VALPTESTEN FORTS.......

Jag glömde ju att skriva om resten av kullen. Så nu kommer det i lite fel ordning. Det här är från i lördags 13/2 2010.

JA!  Kullen var precis så bra som den verkade. Andra dagen var det lite mer skillnad på valparna. Några ville samarbeta ÄNNU mer och ÄNNU intensivare. Men en tyckte inte om Testaren (=Micke) alls. Hon valde tydligt bort honom. Men ändå hade hon samma gripande i trasan. Men ville INTE avlämna pappersbollen till honom. Hon ville hellre leka med leksakerna själv.
Det brukar alltid lösa sig ihop med hundens ägare. Jag har varit med om det förr. Vissa valpar faller inte för testaren, och då är dom så bestämda att det INTE går att övertyga dom.

Idag är jag VÄLDIGT stolt och glad som uppfödare.
Micke kommenterade så här: "Det här, är den BÄSTA kull jag har testat hos dig!"

Då hör det till saken att A- och B-kullen testades av andra personer.

Men det känns skönt att släppa iväg ett sånt här gäng till sina nya ägare.

Kommentarer
Postat av: Ida

Va härligt med ett sådant omdöme!!

Det ska bli spännande att följa dessa valpar.



Många kramar från "farmor" och pappa Heros!

2010-02-14 @ 17:15:16
URL: http://www.hovawarts.se
Postat av: Jessica

Hej

Kan jag få en kopia av valptestet gällande Celine? Jag kommer inte riktigt ihåg allt som stod där och jag vill gärna bli uppdaterad. (Jag kommer ihåg sista meningen,dock ;-)) Vi är nu anmälda till valpkurs och tydligen är det en annan ung hoffetik som ska gå samma kurs =). Annars har allt gått bra och nu börjar hon känna sig hemmastadd och är nästan accepterad av katten. Tack än en gång för att jag fick förtroendet att köpa denna underbara lilla varelse. Kram /Jessica med familj

2010-02-15 @ 14:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0