STORA VALP-RÖJET.

Idag när jag skulle städa valplådan. Bestämde jag mig för att släppa ut hela ligan i vardagsrummet.
Ja, jag visste vad jag gjorde!
Men att rulla ihop bajsiga tidningar och försöka lägga ut nya. När man har tio pirayor hängande i armarna, slitande i tidningarna, huggande i fötterna..........  Det ÄR helt omöjligt!

Vilket röj det blev. Små hårda valptassar galopperade fram och tillbaka, fram och tillbaka. Jagade varandra runt soffan.
Hittade sopkvasten, slet den med sig av bara farten. "Jag har fångat "igelkotten"!
Sedan hittade dom hundsängarna. En av dom är flätad korg. Den blev rejält demolerad. Långa bitar av korgen ligger nu i sopsäcken. Den mjuka sängen, satt tre valpar i, medan två slet och drog sängen över golvet, med hjälp av tänderna.
Kamplust har dom.

Sedan upptäckte dom en krukväxt jag har på golvet. Den är sig INTE lik längre. Avskalade grenar spretar åt alla håll.

Då var jag färdig, och det var dax att stänga in dom i valphagen igen.
Tror ni dom blev glada?

Nej, länge satt dom och tjöt av besvikelse för att lekstunden var över.
Det är synd om den här kullen, som inte kan vara ute.

Kommentarer
Postat av: Ann Bergkvist

Hi hi....jag förstår precis vad du menar!

Kommer att tänka på "berättelsen i en av SSK tidningarna, måste vara ca 15-20 år sedan) om uppfödarens våndor och hans extra långa armar och stirrande blick, håret på ända osv... om du har gamla nr kvar så läs den och känn igen dig och skratta gott. tror det var Ursula W.som skrev den

(alltid med tecknade irl setter och de sista åren med Mops som bilder) =) underbart... krama de små! mvh Ann B

2010-02-04 @ 14:57:36
Postat av: Ida

Det ska bli så spännande att träffa dem igen!!

Vi ses på söndag.

Kram

2010-02-05 @ 15:22:33
URL: http://bebisprutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0