HUR GÅR DET MED CAN CAN?

Jag kan lugna alla hennes fans, med att Can Can mår bra igen. Det är rörande hur många som har frågat hur det går. Tack alla kära vänner där ute i Cyber-rymden som följer vår öden o äventyr här på Lintrollets kennel.

Hur som helst. Så var Veterinären här idag. För att titta till vår ena häst.
Då passade vi på att undersöka Can Can ordentligt. Hon hade, precis som jag trodde, fått ett slag på bakbenet. Så det är ömt och pyttelite svullet. Men inga skador eller uttänjda ligament. Skönt att få ett expert-uttalande.

Nu är jag lugn.
Hon är lika lycklig som alltid och vill gärna dra samma repa igen. Förbi valphagen i vild galopp och sedan bredsladd in i möblemanget. NEHEJ DU! Det ska du inte alls.

Idag har valparna lekt i stora hästboxen. Det är kul. Dessutom är underlaget tjock fin torv. Bra fäste och mjukt att rumla runt i. Kanske har matte missat lite mumsig hästskit när hon mockade. Då är livet riktigt härligt för "tjejligan".

COCA COLA är just nu utlånad till Ättikas familj. Hon trivs som fisken i vattnet. Ryktet säger, att hon är inte riktigt snäll mot katterna....... Först kom ett sms:
Katterna har ingen svanspäls kvar!
Nu ikväll fick jag rapport om att mamma-katt har en hårlös fläck på sidan........
Jag kanske ska berätta att dom här katterna (Raggdoll, heter rasen) har MYCKET hår.
Innan dom träffade Coca Cola.
Det är otroligt snälla katter. Dom brukar gilla våra hundar. Jag undrar om dom gör det efter den här helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0