MILJÖTRÄNING.

Ja, tydligen ska vi leva med 3 tikar ur C-kullen. Ingen hör av sig och vill köpa mina fina flickor.
Så det är bara att gilla läget och sätta igång, som om dom var våra egna valpar.
CRUELLA går ju på valpkurs. Så husse tar hand om hennes träning.

Men de andra två......
Jag kan inte gå med på kursen, för då blir EN valp ensam hemma. Två går inte att träna samtidigt. Så jag får ta en i taget och visa dom världen.

I lördags fick COCA COLA följa med på Hingstvisning. Ett stort ridhus fullt med publik, hundar, hästar, godis och musik.
Det kan man ju tro,  skulle roa en liten valp.
Men inte COCA COLA.

Hon är ju "storasyster". Hon måste ta täten och ta hand om alla.
JAG (matte), kan ju inte klara mig i en så ovan miljö.
Allvarstungt vilar allt ansvar på Colas axlar. Stackarn.
Att ha ett så stort ansvar som 4 mån. bebis.

Efter en halvtimme i ridhuset.
Så  kopplade hon på charmen. Pussade på alla nyvunna vänner.
Gick från knä till knä, och trivdes.
Men hon mäste tydligen få insupa miljön i lugn och ro. Innan hon "gillar läget".

Det är faschinerande att studera dessa olika individer.

Ikväll fick COCO CHANEL följa med till Brukshundklubben.

Hon däremot, stormar in i nya sällskap och verkar skrika: HÄR HAR NI MEJ!  HAR NI LÄNGTAT?
Där var också hennes "extramatte" Ulla (med Ällie).
Som hon överöste med kärlekspussar.
Ulla var "barnvakt", medan jag var planvärd.
Coco fick träffa: Boxer, Schäfer och Catteldog.
Tack alla klubbkamrater som tog hand om "Ludde".
Hon kallas så, för att hon är så luddig = mycket päls.

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt med valpar! Om någon av tjejerna vill följa med på fotbollsturnering i helgen så är de välkomna till mig! Kram Anna

2010-04-07 @ 19:59:25
Postat av: Anonym

Här kommer en hälsning från syrran Cobra. Jag var också på valpkurs igår. Det här med att koppla av är inte min grej! I bilen och i min bur hemma är det toppen att sova, där slocknar jag på två röda...

Men sitta och vänta på att något ska hända nej då hittar jag på en massa under tiden vittja fickor på jackor, kolla alla väskor, gnaga på stolar, flörta lite med någon annan jycke,gnaga koppel och sen äntligen gör vi något. Igår fick jag visa min paradgren just nu, det är kontaktövningar. Jag älskar att titta på matte och så kommer det klick och godis och jag vill inte att någon ska störa oss! Då är livet toppen!(hemma är Hymer snabbare än mmig på att komma på vad matte vill, men snart ska jag slå honom!)



Cobra med matte Tina

Cobra med matte Tina

2010-04-08 @ 06:47:49
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Heja Cobra!

Det där låter precis som COCO CHANEL.

Roligt att du trivs på klubben.

2010-04-08 @ 10:27:54
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0