NU ÄR JAG TRÖTT.

Matte minns inte när det hände sist. Men nu är jag trött.

Vi har varit på en Hoffe-dag i Södertälje. JIPPIE!  Det var jättekul.
Först fick jag gå en miljöbana med Matte. Upp på ett plåttak. Upp på en lastbrygga. Nerför en gallertrappa. Ut på en ny lastbrygga. In i ett lastutrymme på en långtradare. Vi kröp under långtradare. Sen måste matte fika.......

Sen uppletande på en äng. Oj, vad jag sprang........Hitta grejer? Skulle man göra det också?
Ja, ja. Jag hittade en liten vältuggad handske. Så blev matte glad. Hon är ju så lättroad den människan.

Sedan fick jag följa med "tuffa gänget" till skogen. Alltså ÄLLIE, ZINGO och BUSE. Bevakningshundarna.
Jag fick prova på Ljud.........Då hittade jag Annelie med GODIS i skogen.
Sen Lukt. Då hittade jag Lena med GODIS. Vilken underbar skog. Här vill jag gå ofta!

Till sist tränade "tuffa gänget" hårdmarks-spår. Då hade alla andra åkt hem.........Vadå dåligt väder?
Det finns inte i min värld.
Jag fick också prova, jag fattade ingenting. Men matte sa: Vilken bra träning. Det här ska vi öva på........
Vadå, spåra på grus?  Så brukar vi aldrig göra. Jag tycker INTE det är någon bra idé.


JAG och morbror "Tyre" fick följa med idag.

Kommentarer
Postat av: Pia

Härlig dag ni har haft!

2009-11-15 @ 01:41:14
URL: http://www.hoffar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0