IDAG VAR JAG DUKTIG! Det är jag ju jämt!

Men idag var matte mycket nöjd med mig. Jag fick åka till ett ridhus och tävla i Lydnadsklass 1.

Åh, vad jag var taggad. Matte tränade endast avslappning, lugn och ro, med mig.  Det ÄR SÅÅÅ TRÅKIGT!
Själv, ville jag helst av allt explodera. Flyga i luften och skutta omkring i ridhuset. Tänja ut min kropp i långa galoppsprång och finta runt och leka med alla hundar. Det vimlade av dom i alla färger och former.

Men nehej då. Här ska man koncentrera sig och gå fint. Jag försökte verkligen. Men när matte sa: "Nu kommer stå, förstår du". Då var jag på en annan planet. Jag fattade inte vad hon sa. Det fanns publik uppe på en läktare. Jag fick just syn på dom när hon mumlade något. Sedan gick hon iväg.....Jag hängde med lite halvhjärtat. Alla tittade ju på mig. Jag måste bara spana efter mina "fans", som jag just hade upptäckt.

VA? Sa du stå?. OJ då, det missade jag. Där rök 1:a priset igen.

Men matte var nöjd med min insats i alla fall.

Så här såg betygen ut:
Platsliggning:  10
Tandvisning:   10
Linförighet:      8
Läggande:       9,5  
Inkallning:     10
Ställande:       -
Apport:            8
Hopp:              7,5
Hetlhetsintryck: 8,5    Summa: 152,5  2:a pris. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Acsh, så nära. Nästa gång sopar du plan med de andra. Heja, Annika!

2009-11-22 @ 18:49:58
Postat av: Ebba

Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-13 @ 01:44:47
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0