DAGENS TRÄNING

ÄNTLIGEN!!!!!!!  Vi tränar. Idag träffade vi Linda o mamma ÄTTIKA i ridhuset. Ryktet går, att jag ska få starta Lydnadsklass 1 igen.  Matte har inte gett upp. Ibland misstänker jag att hon har tröttnat på "lilla mig".
Att matte har lagt mig på hyllan, ställt mig på tillväxt, eller något annat tråkigt.


Men så plötsligt får jag sola mig i hennes uppmärksamhet igen. Det är underbart!
Jag blir så taggad. Studsar, jublar och slår knut på mig själv, av ren lycka.

Matte suckar och säger: NU TRÄNAR VI AVSLAPPNING...........
Javisst, bara vi gör nåt ihop. Vad vill du ska jag göra?  Sitta, ligga, stå, dansa, krypa ????????
"Du ska vara stilla och lugn". Det är svårt tycker jag.
Men vi tränade apport för 1:an, svårt. Jag vill helst studsa upp, ta apporten och hoppa ett varv runt matte.
Inte bra.
Stå. Kan jag. Men inte stå kvar.
Sen är jag JÄTTEBRA på LIGG. Hela tiden, och jämt. Matte suckar.
Jag får aldrig nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0