MATTE FÖRSVANN........

Ja, så försvann hon igen. Min kära matte. Hela fredagen studsade hon nervöst omkring och packade bilen. 
Alla vi 3 hundar var helt övertygade om att hon packade för en hel-helg med oss......
Vi stod med nosarna tryckta i dörrspringan / grindhandtaget......Hela tiden beredda på det förlösande ordet:
HOPP IN !  I bilen alltså.
Tror ni jag blev besviken, när hon packade in den där JÄKLA HÄSTEN istället för "Lilla mig"!!!!!!!!
Hon skulle åka på hästkurs. Vad är det för dumheter?
Som tur var kom Linda,  min extra-matte, och tog med mig i bilen.
Jag fick vara med hennes familj hela helgen. Det var kul.
Där händer det alltid nåt skoj.
Dom har 5 katter. Dom retade jag. Tills "en arg en" = Missan,  flätade till mig på nosen.
Så fick jag lära mig lite katt-vett.
Sedan fick vi gå på långpromenad.  Jag, mamma "Tikka" och lilla Jack Russeln "Indra". Vi flängde omkring i skogen
tills Linda gick vilse. JIPPIE! Det är toppen när människorna går vilse.
Då blir promenaderna dubbelt så långa,  och mycket spännande.
HEJA LINDA!
Tack, för att jag fick va hos dig hela helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0