TOPPENDAG!

I dag kom min älskade mamma TIKKA hit och lekte med mig. Oj, vad vi tumlade runt i snön.
Ingen snöhög är kvar. Alla är utplattade av vårt lekande.
Sen fick jag komma in i värmen. Tina upp litegrann och käka mat.
Till efterrätt fick jag grisöra, mums!
Matte har varit väldigt frikostig med grisöronen? Hon säger att det är en JULKLAPP!

Vad är det för nåt? Vanlig klapp vet jag vad det är. Men en julklapp?
Rullar den klappen? Hjulklapp?
Hur som helst, är det gott!

På kvällen tog matte fram sparken. Det är kul!
Då blir det liksom mer fart på matte. Hon är ju så långsam när hon går.
Hinner inte alls med i språngmars, som jag gör. Jag hinner ju löpa Gudö runt tio gånger innnan hon har hunnit en liten sväng. Med spark blir det bättre.
Huj vad vi for fram.

Kommentarer
Postat av: Buse

Hej Annika!

Hoppas du har det bra! Nu ska du få höra... Det är inte bara du som kan hitta på galna upptåg.

Min matte har under de år vi haft tillsammans alltid sagt att jag har varit en exemplarisk hund hemmavid, lugn och fin. Aldrig gjort något otyg.

Men häromdagen hände något märkligt, min matte satt och lite brunch i köket men lämnar för att tala i telefon med Ällies matte Ulla.

Helt plötsligt sitter det något oknytt på mitt högra öra som säger "Ta den, ta den! Du vill väl inte att de tvåbenta ska bli sjuka av gammal julskinka? Ta den nu!"

Jag lovar den gled ner snabbt och lätt trots att det var en så STOR bit.

Matte kunde inte tro sina ögon när hon åter kom ut i köket. Hur hade detta gått till?!

Har min handling fört med sig något negativt?

Ja, jag fick problem med kisseriet samt väldiga rap-och gasattacker samt ett besök på Bagis.

Idag, till min mattes glädje, kan man på min otroligt vackra muskulösa kropp återigen skönja en midja.

Skulle jag göra det igen? Hm, förmodligen. Har hört att den bästa njutningen bara varar några sekunder, detta måste ha varit en sådan stund.



Annika, Gott Nytt År och hälsa de dina och pussa på bebisarna från mig.

2009-12-30 @ 10:07:23
Postat av: Arga Annika.

EJA BUSE! Vilket härligt upptåg. Börjar du lära dig av alla busiga Hoffar du umgås med? Skönt att höra att du är välbehållen efter skrovmålet. Jag är ju van att äta lite allt möjligt. Jag började min karriär med METACAM och en plastspruta. Fortsatte med en Coca-Cola burk, SWICH-OFF (ett insektsmedel för häst) och diverse plastdetaljer från bilen och hästtransporten. + en nyköpt utemöbel. Hela gruppen är vältuggad, kan man säga.

Nu har vi ett långt underbart år framför oss att aktivera våra människor på. Jag rivstartar idag. Träning i ridhus på schemat.

Ha det bra Buse. Din Annika.

2010-01-02 @ 11:09:09
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0