HEMMA IGEN!

Har ni saknat mig?????? Jag har haft Påsklov. Det betyder att man FÅÅÅR jaga Älg i skogarna. Springa efter harar som dyker upp, och att man får titta på (INTE JAGA) 10.000 tranor som dansar vid Hornborgarsjön.
Jag har varit med mattes syster Mackie och bott i deras stuga i Töreboda. Det var toppenkul.
När jag kom hem i söndags så var jag stolt som en tupp.
Inte tänkte jag visa mormor Xi någon vördnad.
Nej, då. Jag klev in i köket spänd som en fiolsträng. Med skorpionsvansen i en stolt båge över ryggen.
Jag mullrade djupt i mitt inre. Mormor ville inte mucka gräl. Hon ville vi skulle leka parningsleken. Eftersom vi löper bägge två.
Det tog en stund. Matte fick bråka lite med mig. Sedan mjuknade jag. Så kunde vi leka hela kvällen Xi och jag.
Det är skönt att va hemma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0