OJ, VAD DÅLIG UPPDATERING......

GRANIT  och  GRAAL.
 
Jag ber om ursäkt för att jag uppdaterar så dåligt. Men så är det dom sista veckorna. Valparna håller en sysselsatt HELA TIDEN!  Det finns ingen ro att sitta vid datorn och "pyssla".
 
Igår klättrade GOZA upp på hundburen av tyg, och tog ett språng ut i Världen.
Jag tänkte (mitt dumma nöt!)  att hundkojan är ju av tyg. Den ger inget motstånd till att hoppa över staketet, hm.
TJI FICK JAG!
GOZA hon är liksom av den kalibern som en fälttävlanshäst. Över, under, eller igenom....... UT SKA JAG!
 
Man kan inte klaga på äventyrslusten hos dessa valpar.
 
När vi har varit utomhus, sprider dom sig som en solfjäder över gården.  Att nu försöka sätta upp en hage där dom ska stanna. När dom har upptäckt livet utanför, är bara ett dumt försök. Dom skulle skrika sig hesa och klättra över alla hinder. Nej, jag får vackert sitta där ute på stenmuren och vakta mina små.
 
Idag åt YLVA och hennes valp lunch hos mig. Det är kul att se Amerikansk Cockerspaniel begagnas som rundningsmärke av en lite fräck Hoffevalp.
 
Ylvas valp "LINA" är en "slow starter". Men när hon väl kommer igång. Då springer hon efter dom pilsnabba hoffarna. Men dom kryper under köksbänken och skäller "PILUTTA DIG!".
Ja, man får inget gjort utom att leka med valparna nuför tiden.
 
Idag har jag vägt och avmaskat dom.  Ca 5 kg / valp. Idag spottade dom inte ut avmaskningsmedlet. Jag lyckades lura i dom skinka före och efter. Så dom svalde medicinen (nästan) utan knot.
 
På söndag kommer Veterinären. Då får vi hoppas att allt går bra.
 
.
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Jag trodde jag skulle få hem en lugn och försynt tik!!! (blivande matte till Goza)

Svar: Ha, ha, ha, Lugna och försynta brukar inte Lintrollen vara. Men det är riktigt gott gry i GOZA.
Ingrid Carlsson

2013-01-10 @ 21:47:28
Postat av: Pia

Ha, ha, Ulla, Goza har gett dig falska förhoppningar. Nu visar hon sitt rätta jag. :-)

2013-01-10 @ 22:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0