PÅ JOBBET.

GRIM har ju fått en hel del miljöträning. Eftersom han har varit utlånad, när jag jobbar natt.

Men igår fick han följa med till jobbet. Jag har hand om en Autistisk flicka. Det är inte helt lätt att ta hand om en hundälskande, hårdhänt tös, som både knuffar och sparkar efter valpen. Av ren kärlek.

Han ska ju få positiva upplevelser av nya människor. Men han har ett stort självförtroende. Så han upplever hennes "behandling" som riktigt rolig. Problemet är bara mitt.
 
Han får inte utmana henne. Hänga i hennes ärmar och bita henne i knävecken.
Hon får inte skrämma valpen.
 
Det är inte helt lätt att gå på promenad med dom två ihop. Han hoppar och biter i min jacka. Hon tjoar och vill knuffa bort honom. Han tycker det här var en rolig lek. Biter hårdare och kampar rejält.
 
Efter promenaden var jag trött. Han fick vila på kontoret.
VILA, det gjorde inte GRIM.
 
Han tuggade glatt sönder en bordslampa,  och bet av sladden. PHU, tur att det gick bra.
Han bet också av sladden till modemet.
 
När jag kom in i rummet. Hade han just lagt sig till rätta med den trådlösa telefonen som ett spänande tuggben.
 
Han kan roa sig den lille mannen.
Undrar om han är välkommen igen till min arbetsplats?  Flickan, vill absolut att "Dumma hunden" ska komma igen.

Kommentarer
Postat av: Jenny Jonsson

Hej Tinka! Det låter som du har att stå i. Tur som sagt att Grim tar hand om dej!! Ni kämpar på bra/ kram Jenny

2013-02-13 @ 07:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0