ROLIGT BETEENDE......

Alltid lär man sig något nytt som uppfödare.
Igår såg vi ett lustigt beteende på en valp, GRAPPA. Hon stod på bakbenen, upp mot gallret och BAJSADE!
 
Idag var hon ute och lekte med mor ÄLLIE och mormor "XI"  när vi kom hem efter en utflykt.
Jag stoppade tillbaka henne i valplådan. Hon lugnade sig en stund. Men sen så ville hon ut igen. Hon skrek och klättrade på gallret. Ut kom hon.
 
Det såg så roligt ut. För hon sträckte verkligen ut frambenen för att landa mjukt, när hon föll över kanten.
Så gick hon bort till ytterdörren och krökte rygg för att bajsa.
ÄR HON REDAN RUMSREN?  5 veckor gammal!
 
Jag skyndade mig att fånga upp henne och sätta tillbaka henne i valphagen. Där jag tycker att hon ska bajsa.........
OJ!  Vad ilsken hon blev. Hon tjöt och klättrade, för att komma ut.
Så, gjorde hon det igen. Stod på bakbenen och bajsade, med frambenen klättrande mot gallret.
 
Man upphör aldrig att förvåna sig över alla upptåg som nya hundindivider visar.
Eller som en av valpköparna, som tidigare har haft schäfer, sa: "Det är otroligt vilka olika personligherter som Hovawart-valparna visar.  Det har jag inte sett hos Schäfer-valpar."
 
Jag som bara lever med Hovawart. Uppfattar nog inte det här, som något annorlunda. Utan tror nog att Hoffarnas olika beteenden = Hund.
Men många berättar ju otroliga historier om olika Hoffar. Så dom kanske är lite unika?  Var och en på sitt sätt.
 

Kommentarer
Postat av: Ewa & Collin

Fniss!
Visst är Hoffen en rolig hund!
Nyårskramar från oss!

2012-12-31 @ 16:52:39
Postat av: Anonym

Vad ljuvliga de är.
Min hoffe är då väldigt unik, jag har aldrig träffat en hund som henne!

2013-01-10 @ 22:49:02
URL: http://mitzithehovawart.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0