OROLIG NATT.....

Tänk om jag var "Doctor Dolittle" och kunde prata med djuren. Vad bra det skulle va.
 
I natt har dom pratat med mig hela natten. Och jag fattar NADA!
Ällie har tjatat, valparna har gnytt.
Har dom kolik, ont i magen? Vad är fel?
 
Från kl 03.00 var vi ute varje timme. Tröttare, och tröttare blev jag. Då kan man inte tänka klart heller.
 
Nu tror jag att jag har fattat. Dom fryser!

Ällie vill ju inte ha någon filt i lådan. Då bäddar hon runt, så man tror att hon ska klämma ihjäl valparna.
Därför ligger den utanför lådan, till ÄLLIE.
 
Men tänk så klok hon är. Jag lär mig något varje dag av hundarna.
I natt har hon burit runt på filten som ligger utanför lådan!

Hon ville ju ha den till valparna. Tinka - Dumskalle!
 
Jag trodde hon ville ut. Hade för mycket mjölk i juvren, så valparna fick magknip.
Hon lade sig hos dem,  men platt på magen så dom inte kom åt att dricka.
Så var hon uppe och stökade igen. Valparna pep.
 
Ja, det blev en orolig natt.
Tur att tiken är så klok. Nu ligger valparna på filten och lugnet lägger sig över hemmet igen.
PHU!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0