DAGENS RAPPORT:

Allt väl. Valparna har fått smaka välling. MUMS! 
Det vill dom ha mera av. Men vi börjar lite lugnt,  med smakportioner.
 
Dom börjar bli riktigt roliga nu. Leker med varandra och vill även leka med mig.Jag satte mig för att kela med valparna. Genast hoppade ÄLLIE in i lådan. "Då vill jag också va mé!"
 
Tålmodig mamma med feta barn.
 
G-1 sover sött:
 
 
Nu vaknar han. "E de nåt på gång? Jag é på."
-------------------------------------------------------------------------------------
 
G-6  "GRAPPA":
 
G-1  och G-6.
 
G-1  och G-6 igen.
 
 
 
 
Fin bild på mor och dotter. GRAPPA igen! Vilken linslus.
 
_____________________________________________________________
 
G-2, "GOZA": 
 
Här sover hon tryggt på mammas framben. G-1 framför och G-3 i bakgrunden.
 
 
Nu  vaknar hon.
 
 
"GOZA"  närmast kameran.
 
G-1, svart hane och G-2  "GOZA".
_________________________________________________________
 
G-3, svart hane:
 
_______________________________________________________
 
G-4, svart hane:
 
 
YLA kan dom redan.  "Du stör mig!  Fattar du inte att jag vill sova?"
 
.

Kommentarer
Postat av: Ulla

Oj oj oj, nu måste jag skärpa mig och inte bara kommentera bloggen på facebook (uppfödarens kommentar)!!!
Underbara bilder på valparna och mamma Ällie. Längtar verkligen efter både mor och barn. Jag får stå ut till efter nyår innan jag kommer ner till Skåne. På fredag kommer Lintrollets Cruella och skall bo hos mig l vecka, det ska bli härligt att ha hund igen.

Svar: Tack Ulla! Det är så mycket mer levande om man får lite kommentarer här. Man jobbar med ett inlägg. Lägger in bilderna och fantiserar ihop lite text. Sen händer ingenting............ Det känns lite som en envägs kommunikation.
Ingrid Carlsson

2012-12-18 @ 20:08:13
Postat av: Pia

Oups! Okej, Ulla, då får vi skärpa oss och kommentera här oxå. Jag åker ner o tittar till dom innan nyår. :-) Tinka, nu kan man väl säga att det är 3-vägskommunikation?

2012-12-18 @ 20:37:45
Postat av: Pia, Björn och Vessla

Härligt att få nya bilder. Det blir minst en gång dagligen som man kikar in här för att se om det hänt något nytt. Nu börjar de ju se ut som riktiga små hundar också och inte bara som små hmmm... klumpar ;o) Längtar redan efter fler bilder och historier.
För våran del blir det också besök innan nyår. Ska bli riktigt roligt att få träffa de små! Längtar!

2012-12-18 @ 20:51:43
URL: http://elliegardensvessla.blogspot.se/
Postat av: Tina och Blixtra

Vi får nöjja oss med bilder på dessa gudomliga varelser. Ällie ser så stolt ut och det ska hon vara. kram

2012-12-18 @ 23:16:26
Postat av: Tina och Blixtra

ops! ursäkta dubbel j ovan- nöja oss!

2012-12-18 @ 23:17:45
Postat av: Lena Löfven

Åhh vilka underbara valpar den där Ällie kan få till... Bilden på henne och Grappa är HELT underbar. Tinka, skicka in den till Hoffe tidningen!!!!!
kramis till Ällie, alla valpar och Tinka förstås :-)

2012-12-19 @ 10:05:52
Postat av: Jenny Jonsson

Underbara, underbara små bebisar! Jag och Charlie skulle gärna röra till det lite med en liten!! Dom ser ju så ulliga och gulliga ut. Kraaaam och god jul och gott nytt ååår

2012-12-19 @ 20:13:11
Postat av: Helen

Det är klart du har läsare.
Även om det nu inte blev något Hoffe för våran del så tycker jag ändå om att läsa på alla dina bloggar inte bara vad som händer i valplådan utan vad som händer i övrigt inklusive hästarna.
Hoppas du får en god jul och ett riktigt gott nytt år =D

Svar:
Ingrid Carlsson

2012-12-20 @ 12:47:59
URL: http://www.canilvargtassen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0