NYA BILDER.

Nu har jag laddat ner nya bilder. Från i onsdags, när valparna var 7 veckor.
Dom blev inte lika bra som sist. Dels hade jag smuts på linsen. Dessutom var det motljus.
Men jag gjorde så gott jag kunde.  Håll tillgodo!



F1  = FRISCO


Det är han som protesterar. "Vi vill ut!"



Fina FRISCO. "Storebror". Det är han som leder ligan. Han springer alltid först fram. Men sen är han självständig och går snabbt vidare för att undersöka nya saker.

_______________________________________________________________________

F2  =  FILOFAX


Han är INTE försiktig. Bara lite mindre framfusig, än sina syskon. Här är det FARIN som är linslus.
Medan FILOFAX  hövligt ber om uppmärksamhet.


Nu vill, han ha uppmärksamhet.


NU KRÄVER, han det!


FILOFAX, en rar grabb.

__________________________________________________________________________

F3  =  FARIN


Det är hon i mitten, med ständig ögonkontakt.
FILOFAX, FARIN och FNITTRA. Jag tror att det är FOX, längst till höger. Men han är så lik FRISCO. Så jag kan inte skilja dom bröderna åt. Om jag inte kollar jättenoga.







FARIN och FNITTRA, igen.


Hon tycker att hon är BÄST! Det ser man tydligt på hennes uppsyn.

__________________________________________________________________________-


F4  =  FOX.


"Undrar om man kan hoppa ut?"



"Kan du inte lyfta ut mig?" FOX är också en väldigt framåt valp. Som har tröttnat på "barnhagen".





"Snälla Tinka, ta ut mig!"

__________________________________________________________________________-


F5  =  FIDELI


FIDELI och FARIN, är VÄLDIGT lika.




Men det var FIDELI som klättrade över den här skivan först av alla. Hon är ett litet rivjärn.
Massor av kamplust.


"Lilla jag, kan väl inte göra bus?"



"Du ser väl, hur snäll jag är?  Hi, hi."

____________________________________________________________________

F6  = FNITTRA.



Hon är precis som namnet säger, en hund man blir GLAD av.
Ständigt i rörelse. Full fart hela tiden. Hennes svans piskar oupphörligt, medan hon undersöker Världen. 



"Jag är uppkäftig. Så det så!"



"Nej, nu har jag varit gullig, länge nog. Nu blev jag törstig!"



Så gick hon och drack vatten.

________________________________________________________________________

Här kommer lite bilder på hela gänget:






FILOFAX, (vems nos sticker upp däremellan?), FARIN och FOX (tror jag)?



"Barhäng."



FILOFAX, FARIN, FRISCO, FNITTRA och FOX, tror jag.



Närmast sitter FIDELI. Där bakom FILOFAX.

Det var allt för idag.

.












Kommentarer
Postat av: Toril

Åh, så søte de er. Jeg får virkelig lyst på en valp igjen, men dessverre er det ikke tiden for det akkurat nå :-(

2012-06-01 @ 05:46:52
Postat av: Ewa Ivarsson

Små mirakel allihop... en ära att ha fått krama om dem! Lycka till allihopa!!!

2012-06-01 @ 08:08:46
Postat av: Tina & Blixtra

Oj Oj Oj! Vilka charmtroll och härliga bilder och den där Fnittra.....är nog en speciell lite dam :) Trevlig helg på er! kram från Tina och en annan speciell dam, Blixtra

2012-06-01 @ 16:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0