SÅ DÄR JA!



Tänk vad fort det går......
Nyss låg dom där och lekte med mamma i solskenet. Nu ska det stora äventyret börja!


Idag ska Michael Rudkrantz komma hit för att VALPTESTA hela kullen. Spännande!

Nu har alla valparna fått microchip i nacken. Igår var Veterinären här och kollade alla väldigt grundligt. Allt var ok! 
Även om jag inte har hittat några fel på dom. Så kan ju Veterinären hitta något, som jag inte har märkt.
Det är alltid skönt när besiktningen är över.

Då har man gjort vad man har kunnat, för att ge valpköparna en så god individ som möjligt. Nu kan den stora flytten börja.

Jag vet att det är 6 förväntansfulla familjer, där ute i Sverige. Som väntar..... och väntar......
I morgon flyttar den första. FRISCO till Järlåsa. Sen sprider dom sig över landet:

Skövde, Gustavsberg, Vilhelmina och Gällivare. Det är bara lilla FNITTRA som stannar här på Gudö.
Hon flyttar hem till mamma ÄTTIKA!

Jag hoppas att få träffa flera av er på HOVAWART - RM i september.
Då har vi första valpträffen med F-kullen!

Kolla in länken:    http://www.mellansvenskahovawartklubben.se/

Era valpar kan deltaga i valpklass på söndagen. Det är jättenyttigt att gå på valputställning. Bara för att träna hunden i att andra tar i dom. Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0