ÄTTIKA HAR FLYTTAT HEM IGEN.




Det är så roligt att leva med "TIKKA". Hon är en underbar avelstik. Så omsorgsfull med sina valpar. Så lugn och harmonisk. Det är så lätt att ha henne här.

Tiden gick, och valparna växte........

När dom var 6 veckor så pratade "Tikkas" matte, LINDA, och jag om hundfoder. Vi skulle blanda i hennes egen mat. Så att vi gör en mjuk övergång, innan hon flyttar hem igen.

Så tog jag bort lunchen, nu i veckan, för att minska på mjölken. Så hon inte drabbas av mjölkstockning.

SAMMA DAG stänger hon "mjölkbaren"!

Då blir hon besvärlig. Hon tränger sig förbi mig i dörröppningarna. Tjatar. Gå ut! Ha mat! Komma in! Vakta ån!
Allt sånt som retar vansinne på mig.

Det hon igentligen säger, ÄR:   NU ÄR DET DAGS FÖR MIG ATT FLYTTA HEM!

Men jag vill veta att hon är klar med valparna. Så hon inte får några problem med juvren efteråt.
+ att hon, och dom, ska må bra utan varann.

Men hon har gjort precis likadant varje gång! Vi planerar, och hon bestämmer.
Det är en härlig tik.



NU KAN DU FÅ NJUTA AV LIVET. Utan att vara valpmamma.  Tack för alla fina valpar du har givit oss.
A-KULLEN,  E-KULLEN och nu den sista, F-KULLEN!
DUKTIGA TIKKA!
________________________________________________________

LINDA ringde nu ikväll och berättade att lugnet hade återvänt i djurflocken där hemma.
När Tikka kommit hem. Rag-Doll katterna blev JÄTTEGLADA och den sura Jack Russeln, INDRA, hade tjutit av glädje. Det är stort.
TIKKA hade gått in i huset, som den värdiga drottning hon är. Ordningen är återställd.

.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0