VALPARNA 2 VECKOR.

Tänk, vad tiden går fort när man har roligt.
För några dagar sen skrev jag:  att hålla en valp, var som att hålla i en 3 kg´s orm.
Nu är dom ÄNNU starkare, vildare och slingrigare.

LINDA och jag skulle fotografera valparna idag.
Vi la ut ett fint, rent lakan. Vi satte upp varje valp för sig. Tog en massa bilder......
Men, det blev inga bra kort!

Dom slingrar sig och snurrar, fort, fort, fort.
Jag förstår inte de kennlar som tar fina, uppställda bilder, varje vecka på valparna.
HUR LYCKAS DOM?

Men jag kan berätta att ögonspringorna börjar synas. Det blänker lite i ögonvrån.
Snart har dom öppnat sina blåa, oseende ögon.
Jag tycker dom ser så tråkiga ut i den åldern. Innan ögonen öppnas på riktigt, och blir mörka, blanka och seende.

Dom kommer redan upp på sina ben och försöker springa. Men då rullar dom genast omkull.
Ja, valparnas utveckling går framåt som ni ser.
Men bilder lyser med sin frånvaro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0