ROLIGA HUNDAR.

Vad dom är roliga, DAGG och DOCKA!
Dom vet precis att när dom är hungiga ska dom få komma UT!
Det är dagens höjdpunkt.
Först mat utomhus, sedan tumla runt i snön med syrran.

Vad dom leker. Oförskräckt kastar dom sig i djupsnön.
Jakten går upp och ner i drivorna. Det är som om dom var i alperna.
"Off Pist-åkning".

När dom sen kommer in är dom alldeles snöiga och lyckliga.
Då hoppar dom som små grodor runt fötterna på mig.
DOCKA är en mycket lycklig hund.
Hon hoppar och hoppar, tills jag förbarmar mig och sätter mig på golvet.
Då kryper hon upp i knät och är så nöjd.

DAGG däremot älskar CRUELLA. Om hon är i köket så leker bara dom 2 med varandra.
DOCKA vill inte alls vara med dom. Hon väljer Tinka. Jag blir lite glad av att vara "utvald".
Även om det bara är en 8 veckors valp som gillar sin "matmor".

DOCKA är en hungrig valp. Lite rundare än sin syster.
Om hon sträcker på sig riktigt ordentligt så når redan klospetsarna upp på köksbordet.
Därför klippte jag klorna igår. Sådärja, det hjälpte idag.
Men imorgon har hon vuxit lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0