DIMMA.

Tack Monica! Jag fick ett jätterart mail från Gotland. Dimmas nya revir.
Monica berättade att hon var stark, orädd och jätteenvis.
Det låter ungefär som DAGG.

Hon älskar att bita i knopparna till kökslådorna. I morse satt hon plötsligt fast. Skrek som en stucken gris, men kunde inte komma loss. Jag fick montera bort henne från köksknoppen.
Antingen hade hon fastnat med en hörntand bakom knoppen och lådan.
Eller hade hon gapat för stort?
"Den som gapar över mycket......"

Hur som helst kunde hon inte komma loss utan brandkårsutryckning = mig.
Tror ni inte att Dagg genast måste prova igen?
Hur gick det till? Gjorde jag så här?
Hon blev helt manisk på knopparna.

Här måste jag ingripa...... Pudrade peppar på alla knopparna.
Vad gjorde Dagg då?   Slickade noggrant både på knoppar och golv. Överallt där det var peppar.
Detta måste undersökas.
Hon nös inte ens. Naturligtvis fortsatte hon att gnaga på knopparna.

Här kommer lite bilder på DIMMA:




Vilken fin dörrmatta. "Ville du nåt?" Verkar Dimma fråga.



Dimma gillar barn, men ÄLSKAR snö!








Det var allt från D-kullen ikväll. I morgon blir DAGG hämtad.
Då är det bara DOCKA "Hoppgrodan" kvar,  som söker ett eget hem.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0