DAGG ÄR BORTTINGAD!

En jätterar tjej som var ledare på TBK´s hundläger på 90-talet. SANDRA STOR var här igår.
På den tiden var alltid våra döttrar med på lägerveckorna med olika Hoffar i släptåg.
Det var inte alltid så lätt för lägerledarna att styra både små barn och en massa hundar i grupp.
Men det gjorde Sandra suveränt.

Då hade hon en liten envis Kelpie-tik. Nu har hon en Schäfer och en Dvärgpudel.
Jag har alltid tyckt att hon skulle passa så bra med en Hoffe. Hon har humor, stor förståelse för hundar.
Dessutom vill hon träna och tävla i BRUKS!
HEJA!

DAGG älskade henne så fort hon satte sig på golvet. Det var som om DAGG försökte sälja sig själv.
"Ta mig! Ta mig!"
Sandra tittade noga och valde. Men jag tror att kärleken var ömsesidig omedelbart.

Här kommer lite bilder på DAGG och DOCKA. Hon kallas numera "HOPPGRODAN".
DOCKA hoppar med glada 4 fota-språng runt mig så fort vi träffas.
Hon liksom skrattar med hela kroppen, hoppar och hoppar. Se mig! Se mig!
Det ser så roligt ut.


Dagg har släpat upp knuten i trappan.


Dagg har dragit ner filten och äger den.


Här kampar dom om brandslangen.

När man sprider ut små små ostbitar på köksgolvet så jobbar Dagg intensivt och målmedvetet.
Medan Docka mest vimsar omkring och gör som systeryster gör, men förstår inte varför.
Räcker det inte med att vara söt och ullig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0