TUNNELBANA.

Idag blev det äntligen av. Linda och jag tog varsin valp och åkte till stan.
Jag tog Coca Cola och Linda, Coco Chanel. 
Först ville inte Coco lämna grinden. "Jag stannar här", sa hon.
Då bytte vi hund. Jag lyckades övertala henne att följa med till bussen.

Där blev det tvärstopp igen. "Jag kliver inte på"!
Hon är en MYCKET bestämd liten dam.

Så jag fick lyfta in henne i bussen. Men sen var hon modig och med på allt.

Cola, hon var tuff från starten. "Jag tar täten"!
Hon sträckte ut sin långa, eleganta kropp i en fin trav.
Hon var verkligen kaxig, när hon sprang före oss utmed perrongen.
Hoppade på T-banan utan betänklighet.

Men sen tog liksom "bensinen" slut.
Då kom en skateboard-åkare. Tätt förbi i en rasande fart. Då blev hon ARG, UPPRÖRD och RÄDD.
Allt i en salig blandning.

Det är inte lätt att vara "storasyster" och ta hand om 2 vimsiga kvinnor och en lite koko syster.......
Stackars Cola.

Men sen kom vi till Hötorget och hittade lite brödsmulor på marken.
Då blev alla glada igen.
Bägge valparna somnade sött i bussen på vägen hem.
Det var nyttiga upplevelser på stan.
Det måste vi göra om.
Tjingeling från valplådan!

Tänk att dom 2 fortfarande stannar i valplådan.
Dom är så snälla.
Cruella, hon hoppar in ibland för att leka med sina systrar.
Men hoppar ut så fort hon tröttnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0