LIVET I LÅDAN.

Lilla X mjölkstockning blev en bröstböld som öppnade sig. Men det var verkligen skönt för henne att trycket släppte. Så kunde jag komma åt att tvätta rent ordentligt. Stackars XI. Men nu har det lugnat ner sig.

Valparna mår prima. Idag har alla fått smaka välling. Med hela kroppen. Dom blir så fruktansvärt kladdiga när dom ska lära sig dricka fint. Dom tror visst att man kan suga in drycken med hjälp av frambenen........

Nu springer dom omkring och kommer ut över lådans kant. Särskilt "Coca-Cola". Den mörka, äventyrliga damen.
Hon var först av alla över lådans kant. Sedan skriker dom förtvivlat när dom hamnar på det kalla golvet. Men UT ska dom.
Idag ska vi ställa upp stora valphagen i vardagsrummet. Det blir kul.
Det blev lite fördröjt eftersom vi hade en så fin julgran. Men nu är allt julpynt borta.

Det känns som om jag hade rätt i att det är en lite lugnare kull.  Dom flesta iallafall. Tjockisarna brukar jag kalla för "pappas flickor",  och dom små, ettriga "mammas töser". Dom allra minsta heter "Lilla C" och "Coco Chanel".
Xi är INTE snäll. När hon försöker dia valparna STÅENDE! 

Då når ju bara dom stora, redan tjocka, valparna upp.
Lilla C kan ju inte komma till. Även om hon sitter på lådans kant. Nej, jag får hålla fast alla vilda bebisar så att Xi kan lägga sig ner. Sedan håller jag i 2 tjockisar. Så kan 8 små valpar dricka sig mätta. Dom tjocka klarar sig ändå. Ja, det var lite om livet i valplådan.

Kommentarer
Postat av: Ida

Härligt att valparna har fått namn! Ska bli roligt att höra vad resten av gänget heter.



Sköt om er!

2010-01-09 @ 19:31:25
URL: http://www.hovawarts.se
Postat av: Maria och Saga

Hej!! Låter som om du har det härjigt värre.... kul.. Kan se framför mig när när de små busar runt..

2010-01-12 @ 10:25:34
URL: http://sagolikas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0