HUSSE-PROMENAD

HURRA! Husse tog med oss till skogen idag. Det var andra bullar det, än tråkiga matte-promenader.
Han pulsade rakt ut i djupsnön. Tyre och jag simmade, hoppade och dök genom snön. Nästan som att bada.
Det här var KUL!

Numera ÄGER jag husse. Han har varit hemma i 14 dagar på jullov.
Vi har det så mysigt. Varje frukost tjatar jag tills han låter mig hoppa upp med frambenen i hans knä.

Det är en halv seger. Jag lägger frambenen mjukt i hans knä........

Jag sträcker lite på mig, så står jag på hans lår.......

Så avancerar jag uppåt, med ett framben om hans hals.
Matte muttrar lite surt.  SVARTSJUK?
Sedan står jag plötsligt rakt upp med stöd av husses axlar och har full koll på omgivningen genom köksfönstret.
DÅ ÄGER JAG HUSSE! Trampar jag på honom? Näädå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0