TISDAG.

Äntligen en dag i min smak. Frukost, sedan cykeltur med matte.
Visserligen skulle hon både mata hästarna med hö, och plocka fallfrukt (äpplen) åt dom.
Jag tycker inte om dom.
Jag har bränt mig på eltråden för ofta. Jag litar varken på matte,  eller dom där stora djuren,  när hon är där och stökar. Jag gick en stor omväg runt hästhagen......Men sen fick hon fart på cykeln och det blev en lagom tur på morgonen.
Sen fick jag följa med till Nynäshamn. Där har hon en häst TILL!  Som ska skötas.  
Sist försökte hon få oss att umgås på en promenad. Det gick ju riktigt bra,  när jag fick gå FÖRST!  Men sen vände hon hästen emot mig,  och hoppade över ett dike. Då fick jag nog. kände mig jagad och hoppade in i bilens baklucka. Dit kommer inga hästar.
Men idag hade hon INTE några såna idéer. Jag fick EGEN tid med min matte.
Hon lade ett fint Appellspår åt mig.........  Som jag löste perfekt, förstås.
Sedan fick jag en lång svamp-promenad i stora skogen. Lite rådjurs-jakt hann jag också med.
En toppendag!

Kommentarer
Postat av: Pia

Verkar som ni gett varandra en bra dag! Må gott!

2009-09-29 @ 22:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0