BILDER + ÄLGJAKT!




2 bilder på oss "galenpannor" här på kenneln.
Ällie och så JAG! Arga Annika förstås. Här är vi laddade.
Ska ut i skogen!!!!!!!!

20090909 tog matte sista sommardoppet med oss. Både Xi och jag fick simma ihop med henne.
Ibland tar hon tag i våra svansar,  så vi ska dra henne. Glöm det! Jag blir jättesur och simmar runt runt.
Inte rakt fram som hon vill. Då ger hon upp, och simmar för egen maskin. Hon behöver motion.
Jag tycker vi ska fortsätta att motionera matte på det här sättet. Det gör henne gott.

Idag när vi var i skogen. Retade jag de andra hundarna tills matte fick ett utbrott på mig.
Det lönar sig att vara envis.
Då hade hon bara ögon för lilla mig. Hon sprang efter mig,  hon försökte få tag i mig.
Det var jätteroligt. Jag sprang runt en gran o matte efter.......Jag ska DÖDA dig skrek hon!!!!!!
Jag hörde bara glada heja-rop. Härligt att vara i Centrum igen.
Jaq fattar inte varför hon blir så arg. Jag leker ju bara.

Strax därefter stötte vi på 2 STOOORA  ÄLGAR. Härligt! 3 lösa hoffar i vild jakt genom skogen.
Xi vände direkt, tråååkiga mormor.  Äventyr hängde på.
HUJ vad det gick. Sedan tjöt "Tyre" till!
Matte trodde att Älgkon hade sparkat honom. Men jag,  som var med,  såg att han stack sig på en grangren.
Ni vet, pipiga killar. Så vände han tillbaka till matte. MORSGRIS!
Så hängde allt på "lilla mig". Jag skulle ensam klara av att behärska 2 x SKOGENS KONUNG.
Det är lite för mycket, även för MIG.  Så jag återvände, stolt som en tupp, med svansen i topp.
Jag tror mattes självförtroende fick sig en törn idag, hi, hi.

Vet ni vad Matte drömde i natt?
Att Xi och jag rusade runt i en fårhage och hade lagt ner, inte skadat, ett antal får.
Ett lamm hade fastnat i ett taggsnår, och skrek förtvivlat. Matte skrek plats till oss. Vi lydde.
Men sen skulle hon ta hand om alltihop. Få loss lammet ur taggsnåret. Kolla så att alla var Ok.
Se till att vi låg kvar. Söka upp bonden och be om ursäkt,  eller ersätta om vi hade skadat någon.........
Just då vaknade hon, kallsvettig.
Ni kan tro att hon blev lycklig, när hon såg att vi låg runt hennes säng i lugn och ro.
DÅ visste hon inte att vi skulle på älg-jakt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0