UTBYTES-STUDENT.

Idag hände något JÄTTEKUL! Jag fick en ny matte.
När Ulla skulle hämta ÄLLIE från Dagis skulle matte hjälpa till..... Hon skulle se till att Ulla fick RÄTT hund med sig hem. Det satt en blond hane med en smt-tik i varsin rastgård. Plättlätt!
Jag är Xo´s flickvän, och Ällie är Zingo´s flickvän. Så är det alltid, Hm?
Man kanske kan förstå min matte. Det var mörkt, hon hade just fått veta att Ziri inte var dräktig. Hon hade haft Veterinären hemma, som sytt i hennes häst. Ja, hon var lätt förvirrad, kanske man kan skylla på.

Hur som helst. Hon släppte iväg mig (i tron att jag var Ällie) ihop med Ulla. Ni förstår, vilket lyft för lilla mig.
Nu har jag fått en riktig hundförare till matte. Vet ni hur mycket Ulla tränar med Ällie?
Nu blev hon plötsligt MIN!
Jag var jublande glad. Skuttade iväg till bilen. Ulla märkte ingenting. Hon tyckte nog att Ällie var ovanligt vild.
SOM jag for omkring i "mitt nya hem".
Ulla väntade halva släkten på besök. Hon hann liksom aldrig titta efter, varför "Ällie" var så vild. När jag skällde ut tjocka släkten, som inte var mina vänner, tröttnade Ulla och stängde in "Ällie" i ett rum.
Ungefär DÅ upptäckte matte sitt misstag, och ringde Ulla.
Tyvärr blev min tid som utbytes-student alldeles för kort. " Snälla Ulla, jag kan väl få komma tillbaks? Jag lovar att INTE skälla ut släkten".

Kommentarer
Postat av: Maria ekman

Haha, kan tänka mig att Annika njöt och att Ällie kände sig lite blåst på festen....

2009-10-29 @ 21:48:33
URL: http://www.chefkas.se
Postat av: Eva

Som det kan bli! skratt

Men vad tråkigt att Ziri inte var dräktig..

2009-10-29 @ 22:12:56
URL: http://www.terahof.com
Postat av: Buse

Tjenare tjejer!



Det är nog lika bra att ni flyttar hem till mig istället. Min matte har superkoll! ;-)

2009-10-30 @ 06:47:37
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Heja Buse!

Ha,ha, ha. Ja, DET VET VI. Att din matte har superkoll. Vad ska vi göra med våra vimsiga mattar?

2009-10-30 @ 06:49:20
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/
Postat av: Pia och Vessla

Ah, vilket gott skratt jag fick! Tack!

2009-10-30 @ 07:11:38
URL: http://elliegardensvessla.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hahahaha, vad roligt att både du & Ulla var så förvirrade just den dagen. Eller, det kanske inte är helt ovanligt att det sker samtidigt? ;D

2009-10-30 @ 16:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0