MIN MATTE = FOLKSKYGG!

Visste ni det? Att min matte är folkskygg. Jag upptäckte det idag. Vi lufsade som vanligt fram genom skogen......Alltså matte lufsar, och vi hundar RUSAR i högsta fart fram genom snåren. Vi kom fram till en underbar stig, full med en massa dofter. Den markerades av orange ringar på träden. Kallas visst SÖRMLANDSLEDEN i folkmun. Här brukar vi aldrig gå. VARFÖR DÅ?

Den doftade ljuvligt. En massa nya upptäckter. Rena autostradan. Jag hittade genast ett glasspapper som jag åt upp. Sedan kallade matte på oss. För det kom en familj med småbarn vandrande. Varför får inte jag presentera mig? Jag gillar att hoppa på småbarn.

Nästa möte hann jag först. En ensam joggare. Jag hälsade honom med glada skall. Klättrade på honom och puttade på hans fickor. Mycket riktigt. Han plockade fram godisbitarna. HURRA! Jag kände mig som Cowboy-gänget som rånar tåget.
Då kallade matte på mig igen. Hon bad mannen om ursäkt, för mitt dåliga beteende. VADÅ?

Åh, vad hon är TRÅKIG! Det här är ju världens roligaste promenad. Snabbt återgick hon till dom djupa skogarna. Där hon kan lufsa fram ifred, utan en massa möten.

Nu vet jag. Hon ÄR folkskygg!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Hahshahaha!

Mamma, du är minst lika flummig som jag ju! Gulle-dej :D

2009-12-21 @ 14:38:03
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0