LÅNGTUR

Idag kom mattes syster hit. Det betyder alltid långpromenad. Allra bäst är det när människorna villar bort sig i skogen.  Dagens äventyr....... Jag o "Tyre" fick följa med. Mormor Xi var förstås jättesur. Hon löper, så hon fick stanna hemma, hi, hi.  Sedan gick dom vilse, som vanligt. Dom kämpade genom myrmarker och moras. Så ser skogen ut här hos oss. Det är URSKOG!
Jag har ju dubbar på alla 4 "däcken" och simhud mellan tårna, så för mig är terrängen alltid lättframkomlig. Men människorna, oj, oj, oj. Dom är ju knappt terräng-gående.
Vid en mosse måste matte bära sin syster över ett vattendrag. Det såg så roligt ut.
Tyre och jag var mycket nöjda med dagens vandring.

På kvällen fick jag, hör o häpna. FÖLJA MED TILL BRUKSHUNDKLUBBEN!
Det var kul att träna med matte. När ska hon fatta, att vi måste träna mera. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0