LYDNADSKLASS 1

Idag fick jag följa med till klubben. Klubben i mitt hjärta, är Tyresö BK. Vet ni hur många som kom för att titta på MIG? Hela planen var full med förväntansfulla människor och hundar.
Då var jag i mitt esse!
Det var visst HALLOWEEN-CUP med 60 startande ekipage.

Jag studsade runt matte. Skrattade med hela kroppen och jublade. Jag var så taggad.
Ut på plan. Platsliggning och tandvisning 10 p + 10 p.
Det här börjar bra.
Sen,  när jag äntligen kunde skilja på ligg och stå. Så kunde jag inte hålla mig, utan ställde mig snyggt, men travade fram till matte när hon vände sig om = 0 p.
På hoppet kunde jag inte heller vänta. Utan hoppade så fort hon vände sig om. HEJ, här kommer jag! Visst ÄLSKAR du mig?
Dagens bravader räckte till ett 3:e pris i Lkl 1. Toppenglad var jag.

Kommentarer
Postat av: Robin

Hej!



Du verkar vara en härlig yngling till tjej. Själv är jag snart 13 år och som du förstår inget för dig med mina trasiga leder och dåliga sköldkörtel:- Men jag känner igen mycket av mig själv i dig och tycker du skall köra järnet överallt, precis som jag alltid gjort ända sedan jag invandrade till Sverige från ett land längre söderut (där man pratar konstigt). För visst är det roligt att vara en Hovawart!! Vi är världens bästa hundar säger min husse och jag har efter många om och men insett att han alltid har rätt (i alla fall låter jag honom tro det så får jag godis:)).



Nej, nu får jag gå tillbaka till husses och mattes rum. Har bara kollat igenom huset ordentligt, någon kan ju fått för sig att vilja hälsa på så här sent och det brukar jag ju gilla så mycket att jag skäller och låter över hela området. Men här var alltså ingen i kväll heller, tråååkigt!



Hälsningar från en beundrare..



2009-11-04 @ 01:36:04
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Ha, Ha, Ha. Tack för ett gott skratt "Robin".

Visst är livet härligt.

Hälsningar från "Annika".

2009-11-04 @ 09:09:26
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0