JAG GILLAR "GILLA"!

Idag kom Micke med pappa WILLIAM SHAKESPEARE hit. Åh, vad jag älskar dom.

Dessutom hade dom en "hare" med sig. Micke har skaffat sig en liten Borderterrier-tik.
Hon heter "Gilla" och är 6 mån.
Vi gick i skogen. Hon sprang som ett flipperspel framför nosen på mig. VEM KAN LÅTA BLI? Bara smaka lite. Människorna provade upprepade gånger om vi alla tre kunde vara lösa ihop?
Det gick inte. Ja, Wille sköter sig ju alltid.

Men JAG....... Hon ville ju så gärna leka, och jag fick en egen hare att jaga. Som dessutom sökte upp mig gång på gång.
Det brukar inte hararna göra. Jag började fint o försiktigt, sedan blev det vildare o vildare.
Så blev det koppel på! Så gick hela promenaden.
Koppel på, koppel av. Koppel på, koppel av.

Men SEN kom vi hem och vi fick leka fritt i köket. Vilken underbar kompis. Jag låg och bet henne i fötterna. Hon satt på mitt huvud, och hade vunnit över mig. Bildbevis:

Här någonstans finns en borderterrier.......



Titta! Där är hon ju.


"Gilla" kunde minsann bita ifrån.



Här "hugger" Annika "haren" i flykten........


Nej, dom lekte jättefint ihop.




Två trötta polare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0