LYDNADSTRÄNING

I kväll har jag fått en genomkörare i Lkl 1. Mattes klubbkompisar offrade sig och kommenderade och kommenterade vårt lydnadsprogram. Tack Cilla, Marie och Magda!  
Oj, oj, oj vad matte har mycket att lära sig. Hur ska jag få ordning på henne till den 12 juni?
Hon är så  ivrig. Hon har svårt att gå rakt i ett par skor. Tvärnitar  eller vänder, så fort hon hör kommandot.
Prrrro!  Halvhalt!  Upprepa kommandot innan reaktion!  Det har hon visst aldrig hört talas om? 
Suck, det här kommer inte bli lätt att lära min vilda matte.
För att inte tala om Apport, då trycker hon ner träbiten i halsen på mig.
Tänk sen när hon blir riktigt tävlings-nervös. Då blir det ju helt omöjligt. Dessutom kan hon aldrig komma ihåg om det heter STÅ eller STANNA.  Hur katten ska jag då veta vad hon vill?
JAG, är förstås helt perfekt i Lydnads-tävlandets förlovade land. Om jag bara slapp trimma ihop mig med den där matten jag har.

Kommentarer
Postat av: Carin

Visst är det så Annika, min Ulma har precis samma problem med mig. På träning är jag balanserad och tänker igenom det mesta, men på tävling tar nerver över och man gör annorlunda än på träning, och hur ska nu kunna veta skillnaden? Tur att vi har er hundar som är så duktiga på att läsa oss trots våra knäppigheter.

2009-05-28 @ 09:25:39
URL: http://tassamigos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0