IDAG VAR JAG ARG!!!!!

Min "gulliga" bror "ARRAK" kom  på besök. Ända från Skåne. Han uppvaktade mig, som om jag löpte. FATTAR HAN INGENTING???? Jag var arg som bara en Annika kan vara. Men vad hjälpte det. Han friade och luktade på FEL ställe.
Jag morrade och bet honom upprepade gånger. Men han sa bara "TJEJER, TJEJER, TJEJER, det är toppen tycker jag".
Dumsnut.
Då fick matte den ljusa idéen, att Morbror "Tyre" skulle nog kunna tukta en snorvalp som honom. Men han gav sig inte.
Tyre hade honom i ett järngrepp. Pressade ner honom med bröstkorgen mot marken. Han frågade hövligt om han verkligen ville käfta????? Ungtupp som han är, så sa han:
"Javisst,  farsan. Kom an bara!"  "Nej, det här var ingen bra idé". Konstaterade matte. Hon drog helt sonika Tyre i svansen
så han fick släppa Arrak. Den enda som hade fått något sår var Tyre som hade bitit sig själv i tungan. Stackars Äventyr.

Så gick det till när kära släkten kom på besök. Men människorna hade en trevlig kaffe-stund. Sedan gick dom ut och tränade med Alltid Redo (som han heter i stamtavlan). Jag hoppas Matte fick lite ordning på brorsan. HEJA MATTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0