SOMMARLOOOOV!!!!!!!!

Jag har haft sommarlov. Jag har simmat i havet, fått spö av en Schäfer, jagat en Golden och levt livets glada dagar på Gotland. Jag har aldrig varit där förut. Men det är vatten överallt. Å fåglar, å kaniner, å skogar, å taggsnår och stora ängar att springa på. Det är helt underbart.......
Apropå Schäfern (Buse), så är han en riktig Gentleman, säger matte....... Det tycker INTE jag. Ällie och Buse, med vidhängande mattar,  bodde nämnligen i vår stuga 2 nätter. JAG älskar att röja med Ällie. Men Buse tycker att hon är HANS kompis. Det fick jag känna på. Mitt EGO fick en knäck, och jag gick in i stugan och tjurade.
BRA! sa matte. Äntligen en hund som kan säga ifrån åt Annika. VADÅ? Jag är väl inte stöddig?

Så var det grannens Golden, som kom och tittde in. Just när matte skulle släppa in Äventyr och Lilla X i rastgården.
Dom rundade grinden och en förvånad matte. Dom löpte iväg med ett vrål över ängen. Framför sprang en mycket stor Golden-hane med svansen mellan benen. Behöver jag säga att han inte kom och hälsade på något mer?
En dag stod han mitt på vägen. Med svansen hög och spänd över ryggen. Jag och matte hade varit i havet och simmat.
Vi kom cyklande......Ja, jag har ju inte lärt mig cykla, så jag sprang lös bredvid.
Matte sa till Golden: "Gå hem!" Det blev en signal till mig. Jag hörde: "TA HEM DEN JÄKELN!"
Javisst,  sa jag.  Nu var det min tur att vråla. Han stack som ett spjut, snubblade öven en stenmur och kom in på sin egen tomt. Matte kunde nästan se hur jag flinade o klappade händerna när jag återvände efter uppdraget. SLUTFÖRT.
Det var väl inte riktigt så bra för grannsämjan.........

Här kommer några bilder från min semester. När vi har cyklat punka på cykeln och jag har farit fram genom ogräset........
Syns det hur bra jag har haft det?

Kommentarer
Postat av: Buse

Äh, Annika, du kommer över det!!! Ditt ego är nog redan återställt kan jag tro.

Min matte säger att du är en skön prick. Undrar vad hon menar med det?! ;-)

Tjingeling från Buse

2009-07-25 @ 20:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0